Alle nyheter


1. mai 2024

Nytt blåbærblad

I dag er det kommet nytt blad i postkassene. Der kan dere lese om dugnaden, hjemmesiden, nytt styre, tunkontakter og grevling i Blåbærstien! 

23. april 2024

Vårdugnad 4. mai

4. mai gir vårdugnaden oss i Blåbærstien en strålende anledning til å bli bedre kjent og skape samhold! 

Dugnaden starter klokka 11.00 og klokka 15.00 avslutter vi med pizza, forfriskninger og lotteri! 

Vel møtt!


Det kommer containere til hageavfall. Det er viktig at det kun kommer hageavfall i disse da sameiet må betale en større bot dersom det oppdages annet avfall i containerne. ( Innholdet må da finsorteres på Teigen). Containere til restavfall kommer helgen etter.

Årsmøtet ble gjennomført 12. mars 2024. Ved å trykke les mer, kommer dere til en lenke til referatet/protokollen fra årsmøtet.

Camilla Fosse og Ronnie Smith går ut av styret, og inn kommer Helga Melsom og Morten Olaussen. Camilla og Ronnie fortsetter som valgkomite for sameiet, og styret er veldig takknemlige for tilbakelagt innsats og fortsatt engasjement!

5. desember 2023

Strømutkobling

Se skriv om strømutkobling natt til tirsdag 12. desember. 

5. desember 2023

Strømutkobling

5. desember 2023

Strømutkobling

Se skriv om strømutkobling natt til tirsdag 12. desember. 

5. desember 2023

Strømutkobling

Se skriv om strømutkobling natt til tirsdag 12. desember. 

27. oktober 2023

Økning fellesutgifter

Kjære alle! På bakgrunn av at renten på sameiets lån går opp fra 4 til 7 prosent, så økes fellesutgiftene. Det betyr i kroner og ører 190 kr i måneden for de minste boenhetene og omlag 400 kr i måneden for de største. Vi har fått et klart råd fra USBL om at fellesutgiftene må økes. Vi har stor forståelse for at det kan oppleves tungt med enda en økt utgift nå som prisstigningen er høy. For spørsmål så kan dere ta kontakt med oss i styret. Kontaktinfo finner dere på hjemmesiden under kontaktinfo. Alt godt, hilsen Styret 

14. september 2023

Høstdugnad

Det blir høstdugnad lørdag 14. oktober kl. 11. Det blir container til hageavfall, men ikke restavfall. Det blir pizza rundt 14.30. Vel møtt! 

Det blir dugnad lørdag 13. mai kl. 11.00. Hold av datoen og så kommer vi tilbake med mer informasjon! 

Årsmøte ble gjennomført den 15. mars og under finner dere protokollen. Styret takker Njål for innsatsen og ønsker Kaja velkommen! 

Årsmøtepapirene mv. er sendt ut. Vel møtt! 

Årsmøtepapirene mv. er sendt ut. Vel møtt! 

24. januar 2023

Nytt styremedlem?

Kan du tenke deg å være en del av styret for Søndre Blåbærstien sameie? Eller kjenner du en nabo som burde være en kandidat? Du blir del av et kollektiv og får mulighet til å være med å prege bomiljøet vårt. Ta kontakt med Ellen Larsen på sms på tlf 95940266 eller Eivind Hoff Elimeri tlf 95429517.

Ellen kan svare på spørsmål om hva det innebærer.


18. september 2022

Dugnad lørdag 15.oktober

Det blir tradisjonen tro høstdugnad. I år er datoen lørdag 15. oktober kl. 11. Det kommer nærmere informasjon, men hold av datoen allerede nå! 

Kjære alle,

Arbeid på parkeringsplassen/baksiden av blokka:

Det pågår arbeid på baksiden av blokka. Det skal lages en platting slik at det blir plass til en container. Det kommer til å bli satt en container der i forbindelse med utskiftning av dører og/eller vinduer som er planlagt senere i høst. Vi kommer tilbake med nærmere informasjon.

Ta gjerne kontakt dersom noe er uklart eller det er spørsmål i sakens anledning! Med ønske om fortsatt gode sommerdager.

Hilsen

Styret


25. juli 2022

God sommer!

Styret benytter anledningen til å ønske dere alle en god sommer! Det kommer Blåbærblad med siste nytt mot slutten av august. Alt godt så lenge! 

29. mai 2022

Nye tunkontakter

Hei, 

Vi har fått nye tunkontakter og benytter anledningen til å takke Tone Ramnæs, Morten Johansen og Jonathan Frankel for innsatsen! Dere kan lese mer om hva det innebærer å være tunkontakt, og ikke minst hvem som er tunkontakter under. 

Ordningen med tunkontakter

Sameiet er delt inn i fire tun: Blokka, Lille Sahara (mot sør), Kråkeslottet (mot nord) og Bakevja. Hvert tun har en egen tunkontakt som er tunets bindeledd til styret. Tunkontakten velges av tunet, når som helst de ønsker å bytte.

Tunkontaktene skal være et bindeledd mellom tunets beboere og styret i sameiet. Tunkontaktene tar i mot ønsker om oppgraderinger og tiltak fra beboerne, og videreformidler dette til styret.

Tunkontaktene skal arrangere tunmøter når de ser behov for det, eller dersom tunets beboere ønsker det.

Tunkontaktene skal vurdere tunets behov før sameiets dugnader. Det oppfordres til å ha tunmøter for å sjekke ut hva beboerne prioriterer og har behov for. Dersom tunet ønsker at styret skal gjøre innkjøp til dugnadene, skal styret ha beskjed i rimelig tid før dugnadene.

Tunkontaktene skal oppbevare en nøkkel til sameiets redskapsbod. Når beboere har behov for noe i boden skal de kunne låne nøkkelen av tunkontaktene.

Tunkontaktene er:

Blokka: Kathrine Rath, 28 D

Kråkeslottet: Francesco Volpi, 21 E

Lille Sahara: Ken Holter- Hanssen, 34 D

Bakevja: Maja Revold Kilengreen og Morten Olaussen, 35 A

Ballplassen: Står ubesatt


Du finner kontaktinformasjon til tunkontaktene under fane merket tunkontakter. 

Vi er så heldige å ha to vaktmestre i Blåbærstien! Det er Christian Karlsson og Mik Stampe. 


Nærmere om arbeidsoppgavene: 

Vaktmesterne arbeider på timebasis og etter en instruks som sier noe om hvilke oppgaver de skal påta seg. Instruksen er slik: 

Arbeidsoppgavene er

• Holde søppelskur rene og ryddige

• Spyle søppelkasser ved behov før de begynner å lukte

• Holde sameiets småveier og ferdselsårer rene for snø, og fjerne snø foran postkasser og

søppelskur.

• Klippe gress

• Utføre vedlikehold på sameiets verktøy

• Ettergå de løse brannstigene og sjekke at de er på plass

• Holde verktøyrom og arbeidsbod ryddig og tilgjengelig

• Utføre enkle reparasjoner og vedlikehold på sameiets eiendom når han ser at det er behov

for det

• Holde trappenedgangene til garasjen og fellesrommet rene

• Bytte lyspærer (og/eller tennsatser) på lamper i fellesareal når dette er nødvendig

• Vaske fellesrommet en gang per måned ved behov

• Rengjøre garasjen minst en gang per år

• Organisere/initiere rengjøring av parkeringsplassen(e) en gang per år

• Varsle styret når det oppdages feil eller mangler som det kreves ekstern hjelp å fikse

• Gi innspill til dugnadsoppgaver

• Andre oppgaver avtales med styret på forhånd


Mik vil i begynnelsen ta seg særskilt av gressklipping mv. 


Kontaktinformasjon:

Christian Karlssson, 90918332 og Mik Stampe 94440844.  Det bes om at  henvendelser foretas per sms fra 09-15.00. Utover dette så kan e-post sendes til blabarstien@gmail.com 

 

20. april 2022

Nytt Blåbærblad ute

Nytt blåbærblad er ute! Det ble lagt i postkassen til alle beboere rett før påske. 






10. april 2022

Dugnad

Årets dugnad avholdes lørdag 14. mai fra kl. 11. Nærmere informasjon kommer, men hold av datoen allerede nå. 


Vi benytter anledningen til å ønske dere alle en riktig god påske! 

Protokoll fra årsmøte i

Søndre Blåbærstien sameie,

10.3.2022, kl 19.00 i fellesrommet i blokka


Saksliste

Registrering av fremmøtte (Alle leverer registreringsblanketten, og eventuell fullmakt. Husk at du bare kan ha èn fullmakt.)

Fremmøtt: 25

Fullmakt: 4

Totalt: 29

1. Konstituering

1.1. Valg av møteleder

Valgt: Brita Marie Wærriø

1.2. Valg av sekretær

Valgt: Ellen Larsen

1.3. Valg av 1 seksjonseier til å undertegne protokollen sammen med møtelederen

Valgt: Georg Barlindhaug

1.4. Opplysning om antall møtende med stemmerett og antall fullmakter

Valgt: se over

1.5. Godkjenning av innkalling

Valgt: Godkjent

1.6. Godkjenning av saksliste

Valgt: Godkjent

2. Godkjenning av årsoppgjøret 2021

2.1. Godkjenning av årsmelding fra styret

Vedtak: Tatt til etterretning

2.2. Godkjenning av årsregnskapet

Vedtak: Godkjent

3. Godtgjørelse til styret

Vedtak: Honoraret settes samlet til kr 250 000

3.1. Honorar til styreleder

Vedtak: Honoraret til styret økes permanent med kr 50 000 som er øremerket styreleder. Enstemmig vedtak

4. Budsjett

Vedtak: Budsjettet vedtas med de endringer som er vedtatt på årsmøtet

5. Forbud mot varmepumper i blokka

Vedtak:

 Saken utsettes til et senere årsmøte hvor det er utredet for hele sameiet. Vedtatt mot 3 stemmer.

6. Etablere sykkelparkering

Vedtak:

Muligheten for å bygge et låsbart sykkelskur utredes og tas opp på et fremtidig årsmøte.

7. Valg

Vedtak:

Styreleder: Camilla Fosse ble for 2 år

Styret: Valgkomiteens innstilling ble vedtatt.

Alle avstemminger var enstemmige.

Etter årsmøtet har styret følgende sammensetning

Leder Camilla Fosse

Styremedlem Anlov Mathiesen

Styremedlem Knut Hjelleset

Styremedlem Njål Ølnes

Styremedlem Ronnie Smith

Varamedlem Heidi Olsen

Varamedlem Anne E. Enger


9. mars 2022

Årsmøte

Husk årsmøtet 10.3. kl 19.00, i fellesrommet.

8. september 2021

Vaktmester Christian slutter

Han slutter ved årsskiftet.

Det er ikke lett å ha full jobb med mye overtid, og så være vaktmester i tillegg.

Christian har gjort en kjempejobb, og vi liker ikke å miste ham.

Stillingen vil bli lyst ledig i neste Blåbærblad.


Det er Telia som har gravd, lagt ned fiberkabel, og asfaltert. 

Avtalen var at de, der de måtte gjennom noens hage, skulle håndgrave, og sette det tilbake til opprinnelig stand når de var ferdige. Dette har styret inntrykk av at har gått bra.

Asfalteringen skal være gjort etter avtale med kommunen. Her skulle vi ønske vi hadde fått være med på råd, sånn at vi kunne fått skikkelig asfaltering ved porten, og fått tettet det som ellers er av hull fremdeles. Det har vært klaget i ettertid, blant annet fra Francesco Volpi, og vi har håp om at kommunen retter opp feil i ettertid. Det er fint hvis beboerne går inn på kommunens hjemmeside og melder hull og feil på deres feilmeldingsside.

Arbeidet med dette vil sannsynligvis begynne 10.5. Vinduene og dørene er levert fra fabrikk, og er lagret på parkeringsplassen til de blir brukt. Gamle vinduer og dører vil bli stående utenfor den enkeltes hus, og når alt er ferdig vil vi hente dem og levere dem på Teigen gjenvinningsstasjon.

Grunnet strenge smittevernsrestriksjoner ble årsmøte denne gang gjennomført pr. post. Det er å anta at dette bidro til en forholdsvis lav valgdeltagelse. La oss håpe at de mange årsmøtene som skal følge lar seg gjennomføre på normalt vis.

Dagsorden vil da bare inneholde de lovpålagte sakene, som regnskap, budsjett, beretning, osv., og avstemming vil foregår skriftlig. Vi ønsker å komme tilbake med et ekstraordinært møte for å orientere og snakke sammen så snart det blir mulig, sannsynligvis til høsten.

26. november 2020

Sameiet bytter til Gjensidige

Fra 1.1.2021 har sameiet byttet forsikringsselskap, til Gjensidige. Vilkårene er tilnærmet de samme, men avtalen er ca 200 000 kroner billigere. Husene er fullverdiforsikret, og vi har forsikring mot følgeskader ved lekkasjer og lignende. Vilkårene er lagt inn under dokumenter.

Referatet ligger nå ute. Det gjør også korrigerte Vedtekter og Husordensregler.

Det blir ordinær dugnad i høst, med pizza og lodd på vanlig måte. Og containere. Fokus blir på beskjæring og hogst, særlig nedenfor blokka.

Årsmøtet vedtok å avholde et ekstraordinært sameiermøte for å velge styre. Det vil også bli tatt opp en vedtektsendring og et tillegg i Husordensreglene. Møtet blir avholdt 17.8. kl 19.00 i fellesrommet. På grunn av restriksjonene med antall personer samlet på ett sted, ber vi om at hver husstand kun møter med en representant.

15. mai 2020

Ny avtale med GET

Styret har reforhandlet avtalen med Get Vi har også innhentet priser fra andre, men har valgt å fortsette med Get. Andre leverandører blir billigere hvis vi bare skal ha internettilgang, men mye dyrere hvis vi også skal ha TV. Det er 122 av våre beboere som bruker ordinært TV i dag, og vi har derfor valgt å beholde TV som en del av avtalen. Avtalen er tredelt, det vil si at du kan velge hvilken del av avtalen du vil gå inn på: • Digital-tv og Bredbånd: TV start med mulighet for innvalg av HBO Nordic og Premium Sport+ Bredbånd 50 Mbps med rabatterte priser ved utvidelse. (Denne er mest lik dagens løsning, men med 50 istedenfor 10 Mbps bredbånd som standard) • Kun bredbånd: Bredbånd 500 Mbps og mulighet for rabatterte priser ved utvidelse. • Kun TV: TV start inkludert familiepakke (110 poeng til disposisjon) med mulighet for HBO Nordic og Premium Sport. • Hvis du ønsker å kunne gjøre opptak må dette bestilles ekstra for kr 49 pr mnd. Utover dette kan beboere selvfølgelig oppgradere og kjøpe tilleggstjenester for egen regning. Den opprinnelige planen var at det skulle gjennomføres en utleveringsdag, og at Get kom på besøk. Men på grunn av koronaviruset får de dessverre ikke gjennomført dette. De kommer ikke på besøk, men så snart de har anledning kontakter de beboerne per telefon. Du kan bestille tjenester av deres operatør eller få svar på spørsmål. Evnt. utstyr som bestilles blir sendt per post. Alternativt kan du bestille via Min Get-appen, på get.no/min-get eller kontakte Get Leveransesupport på telefon 21 90 60 50 eller via e-post til leveranse-boligselskap@telia.no. De regner med at den nye ordningen er i drift fra juni, men i disse koronatider vet man jo ikke sikkert.

8. april 2020

Lading av el-biler

Styret har inngått kontrakt med firmaet Ladeklar, en del av Hafslund, om montering av anlegg for lading av el-biler. Når alt er på plass, vil alle som parkerer i garasjen og under tak kunne få lading til bilen ved å kontakte Ladeklar. Bileier betaler kr 5000,- for montering av ladestasjon, og deretter en månedssum og forbruk på samme måte som i dag med fastavgift og forbruksavgift. I tillegg vil det bli satt opp ladeplasser til fri avbenyttelse, mot avgift, på øvre parkeringsplass. Dette anlegget koster ikke sameiet noe. Ladeklar tar hele regningen for installasjon og vedlikehold. De tenker langsiktig og håper å tjene anlegget inn igjen ved at det blir mange brukere. Samtidig vil de målerne vi i dag har i garasjen til lading bli avviklet. Det nye anlegget vil bli påbegynt i uke 19, og estimert lading blir fra uke 23, forutsatt at de har fått minst en kunde. Hvis du er interessert i å få ladestasjon når alt er på plass bør du allerede nå kontakte Ladeklar på https://portal.ladeklar.no og bestille.

ALLE BILER MÅ VÆRE FJERNET når parkeringsplassen oppe og plassene under tak blir feid 3.4., og parkeringsplassen nede blir feid 6.4.

Han begynner i stillingen fra 1.4.2020. Arbeidet styres av vaktmesteren selv, etter en gitt instruks. Christian bor i nummer 24 A. Han har tlf: 90918332, og kan kontaktes melom 07.00 og 17.00 på hverdager. Send gjerne en sms.

Referatet fra årsmøtet finner du under dokumenter. Viktige momenter: Det ble ikke valgt noe nytt styre, valget er utsatt til et ekstraordinært årsmøte i august. Det ble ikke gjort noen husleieøkning nå.

I det siste har det ofte stått biler parkert i sameiet, også natten over. Dette er ikke lov! Blåbærstien er en gang- og sykkelsti. Parkerte biler er en fare for barn som løper ut i veien uten å se om det kommer noen kjørende i lovlig ærend. Sykebil og brannbil kommer ikke fram. Det blir vanskelig å trille en båre med syke folk på stikkveiene. Beboere som i lovlig ærend kjører tunge og uformelige ting til døra, kommer ikke fram. Ungene som leker risikerer å skade en bil, og blir hindret i sin lek. Og alle blir irritert og sure på parkerte biler. Vi har hjemmel til å taue bort de som står parkert over tid, og vi vil i større grad begynne å gjøre det. I tillegg har vi gjort avtale med kommunens parkeringsvakt, som vil komme på inspeksjon oftere, og på oppfordring. Og en ting til. Ikke la bommen stå åpen over tid! Da inviterer vi enkelte kjørende til å bruke Blåbærstien som snarvei.

12. desember 2019

Skadedyr

Sameiet har et problem med rotter. Vi har derfor sagt opp avtalen med Rentokil, og inngått ny avtale med Anticimex, som er anbefalt av vårt forsikringsselskap. De har installert en felle i kloakkrøret, og første telling viste at fellen var utløst 61 ganger. Hvis du mistenker at det er rotter hos dere er det altså Anticimex du skal ringe til.

24. oktober 2019

Årsmøtet 2020

Ordinært årsmøte vil bli holdt 5. mars 2020. Dere som eventuelt jobber med forslag som dere vil ha behandlet på møtet, må levere dette til styret innen utgangen av året. Vi skal rekke å styrebehandle det, eventuelt snakke med dere, og få det med i årsmøtepapirene som sendes ut midt i februar.

24. oktober 2019

Dører og vinduer

Vi vet ikke når vi eventuelt har økonomi til å skifte det nødvendigste av vinduer og dører, men for å få en oversikt over omfanget ber vi nå om at det meldes inn innen utgangen av november. Send en e-post merket Dører og vinduer i nummer XX, til ellenlarsen@live.no. Vi må vite om det er hoveddør eller verandadør, om det er et vindu som åpnes tre veier, eller et lite som bare vippes. Eller er det et annet vindu. I løpet av desember vil Ellen gå rundt og sjekke om det innmeldte kvalifiserer til å bli byttet i første runde.

19. oktober 2019

Verandaene er sjekket

Styret har gått runden og sjekket bæringen til alle verandaene. De er helt ok i sikkert 5 år til. Det som er viktig er at de av dere som har blomsterbed eller liknende ved stolperoten, sikrer at det ikke ligger jord inntil treverket. Det er viktig at treverket står tørt.

Takk for tålmodigheten til dere som har hatt håndverkere rundt hushjørnene. De har sikret at huset ditt står stødig i 50 år til. Det gjenstår noe planting, men det tar vi på dugnad til våren. Samlet har de arbeidene som ble gjort i 2017 og i 2019 kostet sameiet kr 12 126 570.

I forbindelse med periodisk kontroll og service av alarm anlegg varsles det herved at Sikring24 vil gjennomføre kontroll av røykvarsler og batteribytte på alle varslere. Dato for service er tirsdag 29.10 og onsdag 30.10 mellom kl 09-17. Det er ikke nødvendig for beboer å være hjemme. Våre teknikere vil låse seg inn og utføre service der det ikke er noen hjemme. Se vedlagt informasjonsskriv.

Vi konsentrerer oss om beskjæring og rydding i busker og trær. Vi må klippe så veien er klar for brøytetraktoren, og generelt holde vegetasjonen under kontroll. Etter dugnaden, ca kl 15.00 blir det servert pizza og drikke til alle. Har du røtter, tujahekk eller annet stort du vil ha fjernet? Ta kontakt med Knut Hjelleset og gjør en avtale. Han fjerner det før dugnaden, så du kan bruke dagen til å gjøre det fint. Hvis du har røtter som skal fjernes må du sette klar en trillebår for hver rot, så du slipper å slepe rota oppi i etterkant. Knut legger dem rett i trillebåra med minigraver. (Du finner trillebår i bua i garasjen. Tunkontakten har nøkkel.)

Kommunen har fått pålegg om å fjerne en gammel søppelfylling rett sør for ballplassen. I den forbindelse må de ta vekk en del trær, og det vil bli gravd ut masse som kjøres vekk via Blåbærstien. Arbeidet vil pågå i en ukes tid fra 4.september.

På møtet ble det vedtatt å øke lånet vårt med ytterligere 5 000 000, og heve felleskostnadene med 20%. Etter dette vil vi ha kr 26 500 000 i lån. Dette tilsvarer ca kr 196 300 i fellesgjeld for den enkelte husstand, avhengig av huset/leilighetens størrelse. Lånet har flytende Nibor-rente, for tiden ca 4%. Grunnen til at sameiet får høyere rente enn privatpersoner er at banken ikke har noen sikkerhet i pant ved å gi oss lån. Vi har ikke noe felleseie som det ikke er en annen eier enn sameiet disponerer, eller sagt annerledes; fellesskapet kan ikke pantsette din eierandel. Dermed kan ikke sameiet pantsettes. Bankens garanti er at vi er mange som kan betale ned på fellesgjelden. Takk for oppmøtet og engasjementet. Styret har notert at vi på årsmøtet skal presentere hva det vil bety hvis det åpnes for at den enkelte husstand kan betale ned deler eller hele sin andel av fellesgjelden. Vi skal også se på muligheten for å la Multiconsult ta en fullstendig gjennomgang av boligmassen for å sikre at det ikke ligger skjulte overraskelser i fremtiden. Vi skal også se på muligheten for å få faste priser på vinduer og dører sånn at den enkelte husstanden kan bytte hvis de ønsker det, uavhengig av de bytter som gjøres av sameiet der det er helt nødvendig.

Det vil bli avholdt et ekstraordinært sameiermøte 22. august. Eneste tema er økonomi. Dagsorden for møtet finner du i Blåbærbladet nummer 4.

Det har vært usikkerhet rundt ansvaret for reparasjon av verandaer. Styret har derfor fått gjennomført en juridisk vurdering av vedlikeholdsansvaret. Denne konkluderer med at sameiet i fellesskap må ta ansvar for eventuelle utbedringer/reparasjoner av verandaer. Sameiets økonomiske situasjon tilsier at vi ikke kan gjøre noe med eventuelle verandaer som trenger oppgradering nå, da vi ikke anser dette som akutt. Den enkelte beboer står fritt til å gjøre noe med sin egen veranda. Vi ber om at det i så fall rapporteres til styret, så vi får oversikt over hvilke det blir gjort noe med, og har mulighet til å kontrollere kvaliteten på materialer og arbeid. Verandaer som er dårlige, og som det ikke blir gjort noe med av eier, må eventuelt stenges for bruk til sameiet har økonomi til å håndtere en rehabilitering. Styret vil foreta en gjennomgang / besiktigelse av alle verandaer i løpet av sensommeren for å kartlegge hvor det er råteskader eller annet som tilsier behov for rehabilitering.

Styreleder var bortreist da det var dugnad. Jeg kom hjem 01.30, og måtte gå en runde og se hvor fint det var blitt. Det var gjort utrolig mye! Tunene begynner å få særpreg tilpasset de som bor der, og vedlikeholdet av uteområdene gjør bomiljøet godt. 88 deltakere fikk utdelt lodd, noe som viser at deltakerantallet på dugnad holder seg. Takk for innsatsen!

15. april 2019

Riktig god påske!

Vårens dugnad går av stabelen 4. mai. Før det skal vi kose oss med påskeferie, og forhåpentlig fortsatt fint vær.

Mandag 1. april begynner arbeidet med å skifte de nødvendige vinduer og dører. Vinduene og dørene er foreløpig lagret på ballplassen. I forbindelse med arbeidet vil noen kunne oppleve litt støy hos naboen på dagtid, men det varer ikke lenge. De som får noe skiftet ut kontaktes direkte fra leverandøren, VD Montasje, om når arbeidet vil skje. Samtidig arbeides det fortsatt med å stabilisere de rekkene som er rammet av setningsskader. Dette arbeidet vil pågå frem til sommeren.

Takk for aktive innspill og ivrig deltagelse på møtet. Protokollen for møtet finner du her.

Alle som ønsker å komme med forslag som skal behandles på møtet, må sende disse, digitalt, til styret innen 11.februar. Forslaget må inneholde en beskrivelse og et konkret forslag til vedtak. Forslagsstiller må selv presentere forslaget for forsamlingen på møtet.

Vi i styret håper dere får en fin jul, og en flott nyttårsfeiring.

27. november 2018

Vinduer og dører

Nå har vi innhentet anbud for skifting av de vinduene og dørene som er meldt inn. Arbeidet vil bli utført av VD Montasje as, og det blir satt i gang så snart vinduene og dørene er levert fra fabrikk. Bestillingstiden er ca 4 uker. Dørene vil bli lik de dørene vi har fra før, med 3 vinduer. De blir hvite på innsiden og bonderøde/kirsebærrøde på utsiden. Vinduene blir også lik de vi har i dag.

Styret kaller herved inn til ekstraordinært sameiermøte for Søndre Blåbærstien Sameie, som vil behandle to saker tilknyttet økonomi. I korte trekk gjelder det at vårt sameie har fått en del store enkeltutgifter denne høsten og våren, og at inntektene våre ikke er store nok til å dekke disse sammenlagte utgiftene. Forslag til dagsorden 1. Godkjenning av innkalling og dagsorden 2. Valg av referent og 2 beboere til å godkjenne referatet 3. Opplysning om antall møtende med stemmerett og antall fullmakter 4. Økonomi

5. oktober 2018

Vi er en fantastisk gjeng!

Til tross for at det var begynnelsen på høstferien og det var surt og kaldt, så var det 84 deltakere på høstdugnaden! Og vi fikk gjort utrolig mye. Etterpå spiste vi pizza i fellesrommet, og alle var enige om at det hadde vært en fin dag.

Med ny hjemmeside håper vi at all informasjon du trenger er lett tilgjengelig. Fordi det er styret som selv administrerer siden, vil all informasjon være mer oppdatert enn tidligere. Styret vil også legge inn nyheter, beskjeder, invitasjon til dugnad og annet på disse sidene, og kommer heretter ikke til å bruke siden på facebook. Har du tanker om noe som mangler, eller endringer som ønskes, så send en e-post til styreleder.